۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

زلزله مشهد خسارت نداشت | کانون زلزله نیشابور بود

زلزله مشهد خسارت نداشت | کانون زلزله نیشابور بود
در پی وقوع زلزله ۳.۷ ریشتر بین خرو و نیشابور در استان خراسان رضوی، تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند و به گفته محسن نجات، مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی هیچ خسارتی گزارش نشده است.
کد خبر : ۶۳۷۲۱۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از همشهری آنلاین، زلزله 24 مهر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و مرکز زلزله با نیشابور ۱۵ کیلومتر و با خرو ۲۳ کیلومتر فاصله داشت. با وقوع زلزله، نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.

به فاصله کمی پس از زلزله نیشابور، ۲ زلزله ۳.۸ و ۲.۸ ریشتری نیز منطقه زنده جان ولایت هرات در افغانستان را لرزاند.

یکشنبه 23 مهر نیز زلزله ۶.۴ریشتری در شمال هرات افغانستان رخ داد که در مشهد و برخی از شهرهای دیگر خراسان رضوی احساس شد، اما خوشبختانه خسارت جانی و مالی نداشت.

نجات به همشهری گفت: «پژوهشگاه بین‌المللی زلزله، نیروهای خود را برای ارزیابی به محل زلزله اعزام کرده است. همچنین 17دستگاه زلزله‌نگاری در مرز ایران تعبیه شده است.»

شنبه 15 مهر، زلزله‌ای با قدرت ۶.۳ریشتر در عمق 7کیلومتری سطح زمین در منطقه «قره‌باغ» استان هرات افغانستان به وقوع پیوست که از آن تاریخ به بعد چند زلزله با قدرت بیش از ۶ریشتر ولایت هرات افغانستان را لرزاند. برخی از این زمین لرزه‌ها در مشهد و دیگر شهرها به‌ویژه در مناطق شرقی خراسان رضوی نیز احساس شده‌است.